سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موفقیت در محیط کار

 

برای مشاهده منبع مقاله و مشاهده مقالات بیشتر می توایند روی این لینک کلیک کنید.

 

یکی از فاکتورهای مهم در سلامت جسم ، تغذیه سالم می باشد. از تظر پزشکان تغذیه ، داشتن رژیم غذایی مناسب برای همه افراد بسیار مهم و ضروری است. همه افراد به این موضوع خیلی دقت دارند که چه کاری انجام دهند که طول عمرشان بیشتر شود. با انجام کارهای ساده و به کارگیری آن ها در زندگی روزمره می توانید سلامت خود را دوچندان کنید. اگر شخصی بخواهد سالم و سلامت باشد و به مدت طولانی زنده بماند و عمر طولانی داشته باشد باید برخی از اصول را رعایت کند.

این اصول عبارتند از :

- تغذیه سالم - ورزش منظم - پرهیز از مصرف سیگار و الکل - پرهیز از استرس و اضطراب

یکی از مکان هایی که همه ما بیشتر وقت خود را در طول روز در آن جا می گذرانیم محل کارمان می باشد. پس شاد بودن و احساس خوب داشتن در محل کار خیلی ضروری است. باید سعی کنیم در محل کار خود حال بهتری داشته باشیم تا شاهد بهبود نتایج کاری خود باشیم. برای داشتن حال خوب و کسب نتایج عالی در محل کار دانستن موارد زیر و انجام دادن آن ها مهم است.

انتخاب هدف :

برای انسان ها انتخاب هدف بسیار آسان است. ولی تلاش برای رسیدن به هدف کاری بسیار سخت است. همه انسان ها دنبال رویاهای خود هستند. انسان های موفق کسانی هستند که رویای خود را به هدف قابل دستیابی تبدیل می کنند. یک فرد رویاپرداز با تلاش و پشتکار می تواند به اهداف خود رسیده و رویاهای خود را به هدف نزدیک نماید. بهتر است اهدافمان را در جایی یادداشت کرده و در معرض دیدمان قرار بدهیم تا تلاش بیشتری برای رسیدن به اهداف انجام دهیم. یک ضرب المثل چینی می گوید چیزی را که می شنویم فراموش می کنیم ، چیزی را که می بینیم به خاطر می آوریم ولی چیزی را که می نویسیم کاملاً می فهمیم. تحقیقات نشاده داده کسانی که اهداف خود را روی کاغذ می آورند خود را متعهد می کنند که گزارش هفتگی از کارهای خود را نوشته و با دوستانشان در میان بگذارند. این گروه با کسب موفقیت بالا به اهدافشان می رسند. رسیدن به اهداف بزرگ شاید سخت به نظر برسد اما اگر آن ها را به اهداف کوچک تقسیم بندی کنیم دستیابی به آن ها ساده تر است

ارتباط با همکاران :

افراد شاغل بیشتر ساعات زندگی خود را در محل کار می گذرانند. به طور کلی می توان گفت انسان موجودی اجتماعی است و باید با اطرافیانش ارتباط برقرار کند. روابط اجتماعی با همکاران در محیط کار جزو این روابط می باشد. شخصی که با همکاران خود بتواند روابط قوی و گسترده ای ایجاد کند بهتر می تواند در جهت پیشرفت حرکت کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهد. ولی باید به این موضوع واقف باشیم که زیاده روی در ایجاد ارتباط با همکاران نیز ممکن است زیان آور باشد. پس باید بدانیم که با همکاران خود رابطه ای مفید و سازنده داشته باشیم که موجب رشد و موفقیت شغلی و حرفه ای ما شود. یکی از مواردی که می تواند کمک کند تا بتوانیم در محل کار موفق باشیم ارتباط برقرار کردن با دیگران با روی خوش است. هنگامی که به محل کار خود می رسید و یا شیفت کاری شما شروع شده است بهتر است با همه همکاران سلام و احوال پرسی کنید و همیشه لبخند بر روی لب داشته باشید. با این کار شما می توانید تاثیر سریع و شگفت انگیز داشتن رفتار خوب بین خود و همکارانتان را ببینید.

هنر برقراری مکالمات کوتاه را یاد بگیریم.

از همکارانتان از علایق آن ها به موسیقی ، فیلم یا کتاب بپرسید و با علاقه به حرف های آن ها گوش دهید تا احساس راحتی بیشتری با شما داشته باشند. بهتر است در وقت آزاد یا وقت مناسب از زندگی خارج از محیط کار صحبت کنید. با این کار به آن ها یادآوری می کنید که شما قبل از یک کارمند یا کارفرما برای آن ها یک فرد عادی هستید.

در میان جمع از همکارانتان تعریف کنید

بهتر است حواستان باشد تا از همکاران خود قدردانی و تشکر نمایید. اگر آن ها را نادیده بگیرید مسلماً آن ها دلگیر می شوند و شاید موجب دلخوری آن ها شود و زمانی که شما نیاز دارید آن ها در کنارتان باشند در کنار شما نخواهند بود.

همیشه وقت شناس باشید

این موضوع که شما وقت شناس باشید نشان دهنده احترام شما به زمان و وقت دیگران است. اعتماد کردن نسبت به افرادی که برای وقت دیگران ارزش قائل هستند راحت تر اتفاق می افتد.

 

روی ادامه مقاله کلیک کنید ...

 

منبع مقاله : صفحه مقالات فروشگاه لوازم التحریر برایتو